2013. november 3., vasárnap

Fahéjas tekercs

Sziasztok!
Jó régen nem írtam már,de nem annyira volt időm.
Most viszont az egyik legfinomabbb sütimet hoztam nektek recepttel együtt :)

A Starbucksban töltött 3 hónapomban a legjobb dolog a fahéjas tekercs volt.Tehát lassan két éve szerettem bele ebbe az elmondhatatlanul finom édességbe.Nem is értem,hogy eddig miért nem sütöttem meg.Már régóta terveztem,de valahogy mindig féltem tőle,hogy túl bonyolult és úgysem lehet olyan jó,mint az eredeti.Mindkettőben tévedtem,ugyanis egyáltalán nem volt nehéz elkészíteni és Marci szerint (és szerinem is ) jobb volt,mint a starbucksos.

Szóval íme a recept és a képek :)






Fahéjas tekercs teljes kiörlésű liszttel

Hozzávalók:

A tésztához:
-177 ml tej
-56,76 g puha vaj
-245 g búzaliszt
-210 g teljes kiörlésű liszt
-1 zacskó szárított élesztő
-60 g cukor
-csipet só
-60 ml víz
-1 tojás

A töltelékhez:
-360 g nádcukor (én ebből lefaragtam)
-1 1/2 ek. fahéj
-170 g puha vaj
-mazsola (ízlés kérdése)


Az öntethez:
-200-250 g natúr sajtkrém ( mascarpone)
-2 tk vanília aroma
-fél citrom leve
-100 g puha vaj
-4 ek porcukor ( lehet több is,ízléstől függ)
-kicsi tej

1.A tejet felmelegítjük egy lábosban,mielőtt forrni kezd levesszük a tűzről és belekeverjük a vajat,amíg teljesen egynemű lesz.Félretesszük hűlni.
2.Míg hűl, összekeverjük a száraz hozzávalókat (sima liszt,só,cukor,élesztő), hozzáadjuk a tojást, a vizet, és a tejes keveréket.Jól összekeverjük.
3.Ezután hozzáadjuk a teljes kiörlésű lisztet is.És ezzel együtt tésztát gyúrunk belőle.
4.Konyharuhával lefedve 10 percig pihentetjük ( az se baj,ha tovább kel)
5.Addig elkészítjük a tölteléket; a puha vajat a nádcukorral és a fahéjjal robotgéppel kikeverjük.
6.A tésztát 35x25 cm téglalapra nyújtjuk ,jól megkenjük a töltelékkel, és rászórjuk a mazsolát (ha szeretjük,én imádom,úgyhogy jó sokat raktam rá :) )
7.Hosszában jó szorosan feltekerjük és 12be vágjuk,majd egy kivajazott  tepsibe belerakosgatjuk az ínycsiklandó csigákat.Kicsit szét kell lapogatni őket.
8.Fél órára félretesszük őket pihenni,addig előmelegítjük a sütőt 180 fokra,majd 20-30 perc alatt légkeverés nélkül készre sütjük a tekercseket.
9.Míg sülnek elkészítjük az öntetet;minden hozzávalót robotgéppel jól kikeverünk,tejjel lehet még hígítani. És forrón ráöntjük a megsült fahéjas tekercsre.






Jó sütögetést ,és jó étvágyat kívánok ! :)
Ha pedig nincs kedvetek bíbelődni vele,akkor írjatok bátran, szívesen elkészítem nektek ;)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése